Wiele osób zadaje sobie pytanie jak zacząć biegać żeby schudnąć. Odpowiedź jest bardzo prosta regularnie i w odpowiednim tempie. Nie jest najważniejsze aby były to treningi interwałowe takie jak sprinty gdzie ważna jest intensywność. Przedstawimy metody jak zacząć biegać by skutecznie zacząć chudnąć.

Jak rozpocząć bieganie aby schudnąć?

Bieganie zaczynamy od rozgrzewki. Niezależnie od swojej kondycji trening rozpoczynamy od 10 minut ćwiczeń składających się z przysiadów, skłonów, pajacyków. Następnym krokiem jest 5 minut marszu, który zmieniamy w trucht.

Aby skutecznie schudnąć ważne jest to by biegać wolno. Tłuszcz z naszego ciała najlepiej spala się w okolicach 60-70% maksymalnego zakresu tętna, czyli wtedy gdy nasz organizm nie pracuje bardzo intensywnie. Podczas treningu przyda się pulsometr, który wskaże nam moment kiedy trening będzie zbyt intensywny. Inną formą kontroli jest rozmowa z kimś podczas biegu, odpowiedni bieg daje możliwość rozmowy z partnerem podczas biegu. Jeżeli pojawi się zadyszka oznaczać to będzie, że bieg jest zbyt szybki.

Początkujący biegacz powinien zacząć od 30 minutowego treningu i stopniowo wydłużać jego czas do godziny a nawet dwóch. Każdy z nas ma inny metabolizm ale w większości przypadków tkanka tłuszczowa zaczyna się spalać po 20 minutach treningu. Ważne jest też to aby biegać regularnie, najlepiej codziennie i trwać około godziny. Rzadszy ale dłuższy trening jest mniej efektywny.

Ile kilogramów można schudnąć biegając?

Przez miesiąc regularnego treningu można schudnąć do 4 kg a czasem nawet więcej. Musimy jednak pamiętać, że jest to zależne też od intensywności treningu, czasu biegania, dystansu jaki przebiegniemy, od długości przerw jakie zrobimy podczas biegu, ale również od indywidualnych czynników takich jak masa ciała trenującego, zawartości jego tkanki tłuszczowej i mięśniowej a także kaloryczności spożywanych posiłków.

Przykładowo:

Kobieta ważąca 70 kg, spożywającą posiłki o wartości kalorycznej 2000 kcal, która w ciągu godziny przebiegła 9 km, spaliła 630 kcal. Aby schudnąć 1 kg należy spalić 7000 kcal. W związku z tym powinna poświęcić 11 godzin na bieg aby zejść z wagi o 1 kg.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *