Pompki to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń intensywnie wpływających na sylwetkę ciała. Jedną z największych zalet tego ćwiczenia jest to, że można je wykonywać niemal wszędzie i nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu. Jednak należy pamiętać o kilku zasadach jak prawidłowo robić pompki aby nie zrobić sobie krzywdy oraz by ćwiczenie to przyniosło interesujące Cię rezultaty. Oto kilka zasad jak poprawnie robić pompki:

  • po pierwsze przygotuj miejsce do ćwiczeń. W przypadku wykonywania lżejszych pompek rozłóż matę do ćwiczeń lub ręcznik, który podłożysz pod kolana.
  • zacznij od małej rozgrzewki ciała, zwłaszcza palcy rąk i nóg, na których będziesz zachwilę utrzymywać ciężar swojego ciała,
  • połóż się płasko na brzuchu, lub w przypadku lżejszych pompek klęknij na przygotowanym podłożu,
  • dłonie umieść płasko na podłodze na nieco szerzej niż wysokość swoich barków,
  • pamiętaj by utrzymywać ciało w pozycji wyprostowanej. Gdy unosisz pośladki wyżej niż reszta ciała, ćwiczenie nie przyniesie Ci wymarzonych rezultatów,
  • Teraz unieś swoje ciało tak by jedynymi punktami stycznymi z podłożem były Twoje palce u rąk i nóg (ewentualnie kolana w przypadku lżejszych pompek). Plecy i pośladki powinny znajdować się na tej samej wysokości, wyprostowane. Jeśli nie jesteś pewny czy prawidłowo trzymasz postawę, ćwicz przy lustrze,
  • opuść swoje ciało wykorzystując do tego jedynie ramiona.Pamiętaj by nie kłaść się na ziemi.
  • powtórz ćwiczenie.

Robienie pompek przy wykorzystaniu powyższych zasad będzie bezpieczne i efektywne.

Jeśli jesteś początkujący w tej dziedzinie, zacznij od pompek lżejszych. W ten sposób wzmocnisz siłę ramion i będziesz mógł przejść do standardowego wykonywania tego ćwiczenia. Systematycznie jego powtarzanie zaskakująco wpłynie na wytrzymałość  i siłę mięśni klatki piersiowej, barków, ramion a także wielu mięśni tułowia i brzucha.

Istnieje jeszcze jeden rodzaj pompek. Wykonuje się je na jednej ręce. Nogi ułożone są w rozkroku (im większy tym łatwiej balansować ciałem oraz tym łatwiej wykonać pompkę). Ćwiczenie to jest przeznaczone dla zaawansowanych sportowców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *