Dieta kopenhaska jest jedną z najbardziej rygorystycznych diet. Stąd też nie zaleca się jej wszystkim ze względu na możliwe konsekwencje. Z drugiej jednak strony dieta jest bardzo skuteczna co może nas zachęcić do szybkiego schudnięcia.

Na czym polega dieta kopenhaska?

Dieta ta nazywana jest też dietą duńską lub ze względu na określony jej czas trwania, dietą trzynastodniową. Efekty diety kopenhaskiej to zrzucenie od 7 do 20 kg w ciągu dwóch tygodni. Jest dietą niskokaloryczną oraz niskowęglowodanową. Należy pamiętać, że jeśli przerwie się dietę lub spożyje niedozwolony produkt musimy dietę przerwać a rozpocząć od nowa możemy dopiero po 3 miesiącach. Jeżeli uda nam się dotrwać do końca diety, ponowną kurację możemy rozpocząć po dwóch latach.

Zasady diety kopenhaskiej

Podstawową zasadą jest spożycie od 600-800 kcal dziennie. Jest to typowa zasada diety redukcyjnej aczkolwiek nie do końca właściwa. Pamiętajmy, że dzienna ilość kalorii, która jest optymalna dla naszych organizmów to 1500-2500 kcal. W związku z tym nie trudno sobie policzyć iż w czasie tej diety żadna dorosła osoba nie pokryje swojego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Twórcy tej diety wyszli z założenia, że dla osiągnięcia celu redukcji tkanki tłuszczowej konieczne jest wytworzenie deficytu kalorycznego . Deficyt kaloryczny to nic innego jak ujemny bilans energetyczny organizmu.

W diecie kopenhaskiej nie mamy żadnych zdrowych produktów, które powinny być w naszej codziennie diecie. Na diecie tej możemy spożywać jedynie 3 posiłki dziennie, czyli śniadanie, obiad i kolację. Musimy je spożywać o określonych godzinach a diety nie możemy przedłuża ze względu na jej ubogie wartości mineralne. Podstawę diety stanowią warzywa, jajka, chude mięso i owoce. Ważnym elementem tej diety jest kawa, pita rano na czczo, która ma nam dodać energii. W czasie trwania diety nie możemy uprawiać żadnych sportów.

Dieta kopenhaska – opinie

Dieta ta z powodu swojego ubogiego jadłospisu nie jest polecana przez lekarzy oraz dietetyków. Ważna jest różnorodność spożywanych produktów w odpowiednich ilościach i proporcjach. Dieta kopenhaska powoduje spadek energii, może powodować nudności, zawroty głowy oraz przede wszystkim zwiększa ryzyko efektu jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *