Redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej to proces rozciągnięty w czasie. Nagła utrata wagi zazwyczaj powoduje tak zwany efekt jo-jo. Każdy, kto chce na zawsze pożegnać się z nadprogramowymi kilogramami powinien przede wszystkim skorygować codzienny sposób odżywiania i musi wprowadzić do jadłospisu pewne zmiany. Powinny mieć one jednak charakter trwałych przyzwyczajeń żywieniowych, a nie wyłącznie przejściowej diety.

Ujemny bilans kaloryczny

Z pokarmów, które człowiek codziennie zjada organizm pozyskuje energię niezbędną do przeprowadzania czynności życiowych. Warto obliczyć własne zapotrzebowanie kaloryczne, a następnie odjąć od niego na przykład 500 kalorii. Ujemny bilans kaloryczny zakłada, że jedzenie powinno dostarczać nieco mniej kalorii niż to wynika z dziennego zapotrzebowania. Wówczas organizm w poszukiwaniu energii zacznie szukać rezerw w tkance tłuszczowej.

Jak ułożyć dietę na redukcje?

Dieta na redukcję to zarówno kwestia ilości jedzonego pokarmu jak i jego jakości. Chcąc schudnąć i pozbyć się tkanki tłuszczowej, należy sięgać po produkty odtłuszczone. Wszelkie dania typu fast-food są zupełnie zabronione. Dieta redukcyjna powinna być bardzo zróżnicowana, gdyż wszelkiego rodzaju monodiety prowadzą do niedoboru w organizmie ważnych substancji odżywczych.

Kilka małych posiłków

Redukcja tłuszczu będzie bardziej wydajna, jeżeli organizmowi będzie się dostarczało paliwa często, jednak w małych porcjach. Po czasie przyzwyczai się on do takiego trybu i przestanie magazynować energię na wszelki wypadek w postaci tkanki tłuszczowej. Posiłki powinny być przygotowywane bez udziału tłuszczu – najlepsze będzie gotowanie na parze. W trakcie trwania diety redukcyjnej warto postawić na białko dobrej jakości i zupełnie zrezygnować ze słodyczy i słodzonych napojów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *